Ryanair v posledním čtvrtletí zaznamenal horší než očekávané výsledky, což prudce snížilo cenu akcií.
Šéf skupiny Michael O’Leary se nyní nechal slyšet, že nízkonákladová společnost zvažuje vstup na trh „All-Inclusive Tour“, kdy je zákazníkům nabízen v jednom balíčku pobyt včetně dopravy. V rozhovoru pro britský deník Telegraph označil otevření nabídky balíčkových zájezdů Ryanair jako „možnost“.
Léto 2024 přineslo po období stagnace opětovný růst poptávky po balíčkových zájezdech, zatímco v minulosti cestující spíše upřednostňovali vlastní itineráře. Ubytování na Kanárských ostrovech, ve Španělsku, Itálii a Řecku je výrazně dražší, a to možná přimělo více lidí vyhledávat tyto druhy balíčkových zájezdů,“ řekl O’Leary.
Ryanair se může inspirovat úspěchem Jet2 a easyJetu, které na rozdíl od Ryanairu prošly posledním kvartálem úspěšně a zaznamenaly jen omezené snížení cenové elasticity cestujících, která se výrazně negativně projevila na hospodářských výsledcích Ryanairu.
Jet2 a easyJet, mají divize dedikované na prodej balíčkových zájezdů, které přinesly jejich mateřským leteckým společnostem solidní zisky.
Od svého založení v roce 2019 se divize easyJet Holidays ustavila jako významný hráč v tomto sektoru. V roce 2024 dosáhnou easyJet Holidays zisku před zdaněním přes 180 milionů liber (229 milionů dolarů). Jet2 v červnu 2024 oznámily rekordní zisk ve výši 520 milionů liber (660 milionů dolarů).
„Nevylučoval bych možnost založit divizi zaměřenou na dovolené. Dovolená je pravděpodobně rozumný způsob, jak zahrnutím do balíčku udržet vyšší ceny,“ řekl O’Leary. Dodává, že má v úmyslu přehodnotit situaci, jakmile Ryanair „vytěží co nejvíce růstu z rozšíření flotily.“
Po vyřešení dlouhodobých právních sporů s některými agregátory se skupina v posledních měsících snaží navázat spolupráci s některými on-line cestovními kancelářemi (OTA), které mohou prodávat balíčkové zájezdy zahrnující dopravu Ryanairem.
Problém je, že O’Leary by rád viděl, aby tito zákazníci byli obslouženi přímo Ryanairem a ušetřili tak provize pro OTA. Ryanairu by se tím snížily náklady. Takový postup však jde přímo proti myšlence s OTA spolupracovat.
Ryanair v případě vstupu na tento trh může výhodně využít své tržní dominance a rozsáhlé sítě. Zároveň to dokládá, nakolik rychle dokáže skupina reagovat na měnící se tržní situaci. (Foto: UK Aviation News, @LXGBSpotter, TTG Media, planes.cz)
Bože, vy tu jste vždycky všichni tak chytří a všemu rozumíte, všechno víte a přitom sedíte doma na výtrusnicích, místo toho, abyste byli někde na manažerské pozici. Taková škoda. Hned by se nám všem žilo lépe. A všechny aerolinky by se mohly řídit vašimi radami. To by se to lééééétalo.....
..já to beru tak , že to bude dělat něco podobného, vozit lidi k moři.
Petrp : O'Leary nemluvi o charterech, ale ustaveni nove divize
..nebo si to sami okopírovali od Buzz
6 records
Copyright © 1999-2025 planes.cz | CMS
Ten poslední komentář je ovšem "nejchytřejší". Jiné moudro by nebylo?